Moon Called

Titel: Moon Called
Författare: Patricia Briggs
Kategorier: Fantasy, kärlek, nutid



Bokens huvudperson Mercy Thompson är en "walker", en människa som utan problem kan förvandla sig mellan människa och en prärievarg. Trots det försöker hon leva ett så pass normalt liv som möjligt. Och hon lyckas, nästa. Som om det inte var tillräckligt övernaturligt med att hon är kvinna och jobbar som bilmekaniker samt att hon kan förvandla sig till en prärievarg, råkar hon också bo granne med en väldigt snygg varulv. Som dessutom råkar vara flockledare för hela områdets varulvar. Och självfallet för ett par händelserna dem båda in i enkomplicerad historia som involverar mörka planer, blodsspillan och kidnappning. På vägen stöter de också på en hel del andra övernaturliga varelser, som på ett eller annat sätt lyckas passa in i ett modernt samhälle.

Det här var helt rätt sorts bok för mig för tillfället. Det finns ögonblick som får en att skratta samtidigt som Mercy är en kvinna som står på sig och som man drar lite karaktär ifrån. Historien är inte för invecklad utan man hänger lätt med. Även om både kärleken och spännigen hade kunnat vara större, känner jag mig verkligen manat att köpa nästa del i serien för att se vad som kommer skall.

en bok lätt värd de ca 80 kronor som jag la ut på den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0