Dec. 6, 2010

kärlek, jobb, praktik, arbetsförmedlingen, jobbcoach... Jag vill bara lägga av nu! Om mitt och Marcus förhållande går att rädda, då vill jag verkligen det. Det finns en anledning varför vi klarat oss igenom 4,5 år tillsammans, jag vill verkligen tro det. Frågan är om han tror det med? jag är livrädd för att han ska säga att han inte vill fortsätta tillsammans. Och med tanke på det kom allt så himla olämpligt.

Först var det min jobbcoach som jag haft nu i tre månader. Hon smsade mig igår och frågade om vi kunna ha en liten avslutning på fredag. Jag har inte svarat än.

TP sa att de skulle höra av sig inom två veckor ang jobb här i stan. Ett jobb som jag planerar ta om jag inte har något annat. Då skulle jag i alla fall ha något att göra om dagarna, tjäna lite pengar. Kunna träffa Marcus över någon helg. Och självfallet fortsätta söka jobb nere i Katrineholm. Nu är jag ju inte ens säker på om jag och Marcus kommer kunna fortsätta och om han ens vill att jag kommer dit?

Idag träffade jag en lärare och rektorn på Vågbroskolan ang min praktik genom arbetsförmedlingen. De vill att vi sätter igång redan på torsdag, och visst hade det varit kanon, om det inte varit så att jag verkligen vill träffa Marcus nu för att reda ut allt så jag vet vart vi och jag står och vad jag ska utgå ifrån från och med nu.

Jag fick också en kallelse från arbetsförmedlingen om en träff på onsdag. Tydligen ska jag få hära på en kille hur de tänker när de anställer och vad de letar efter, hur man ska gå tillväga på intervju osv.

Den 13e har jag också möte på arbetsförmedlingen, det är den där måntliga besöket när man ska berätta vilka jobb jag sökt denna månad.

Jag vill också ner till Katrineholm för att dela ut fler CVn, om nu Katrineholm fortfarande är aktuellt.

Så det jag ska föreslå när jag pratar med Marcus nästa gång är:
* bygga på vårt förhållande, vara där för varandra

* att jag 1, försöker skjuta upp praktiken några dagar, till nästa vecka kanske, så att jag kan åka ner till honom nu för att prata ut om allt.
2, att han kanske kan komma hit?
3, att vi ser till att ha riktig kontakt de kommande veckorna och att jag tar mig ner till Katrineholm efter den 13e. Måste ju gå att komma ifrån praktiken om det handlar om jobbsök, vilket det till viss del gör.
4, i värsta fall, om jag inte kommer ifrån tidigare, vill jag spendera julen där nere. Det är mindre än tre veckor dit trots allt.

* fråga om han verkligen vill ha en framtid med mig. ska jag fortsätta söka i Katrineholm?

* om han skulle bli utan arbete, skulle han kunna tänka sig att flytta hit?

jag vill verkligen höra att han vill vara med mig. Kämpa med mig. Älska mig. Planera en framtid med mig. Jag vill att oron jag har i magen ska försvinna. Jag vill vara lycklig igen. Med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0