Jan. 10, 2011

När vet man att man är vuxen? Jo, när man inte orkar hålla på med sina favoritsysselsättningar för att man är för trött.

Fick kliva upp tidigt i morse igen. Jobbigt efter ett sjukt mysigt jullov med många sovmornar. visst jag har inte varit upp hela nätterna, sådär som jag kunna förr i tiden, utan har vaknat i laglig tid runt nio-tio. Men imorse ringde klockan 06.15. Det var bara att skutta ur sängen med ett huvud som kändes dubbelt så stort av den jäkla förkylningen jag dragit på mig. körde iväg mor till jobbet, kom hem och duschade snabbt, kastade i mig lite frukost och packade in mig i bilen igen.

Sedan fördrevs några timmar på Cfl och lärarföreläsningen. Jag ansträngde mig verkligen för att inte somna ifrån och jag får väll hoppas att min deskression när det gäller att sova på föreläsningar fortfarande hänger med. gud vet att jag har tränat mycket! föreläsningen var faktiskt intressant även om jag inte lyckades koncentrera mig särskillt mycket. Får väll glädja mig åt att jag inte var den enda.

Det var i alla fall en lättsam start på arbetslivet igen i alla fall. Fick åka hem runt 12 eftersom jag inte ändå skulle kunnat bidra mycket till nätverksgruppen.

Väl hemma försökte jag spela lite men måste erkänna att mitt tålamod inte var det bästa och att jag var trött. Så i med lite mat och sen sov jag en stund. Sedan störtade jag iväg till stan för att hämta mamma igen.

Resten av eftermiddagen och kvällen har förflytit i en konstig okoncentrerad dimma. Jag är nog inte frisk än i vart fall.

Vad som verkligen fått mig att tänka ikväll är att jag insett att jag har tid eller ork att hålla på på samma sätt som jag gjorde tidigare. En anime kunna jag sluka på några dagar, likaså drama. För tillfället har jag flera kapitel av mina favoritmangor liggandes på datorn, olästa! och jag har väll ungefär 5 episoder av Mary Stayed Out All Night kvar...

Men jag tror inte att jag ska må dåligt över det ändå. Jag älskar fortfarande allt det där. Jag får helt enkelt vara glad för att jag försöker kämpa för att få ett liv.

oh, btw: idag är det min halvårsfödelsedag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0