You're Beautiful

De 16 avsnitt av den koeranska serien You're Beautiful har ett väldigt vanlig upplägg när det gäller historia, samtidigt som den faktiskt är helt underbar.


Grundhistorien handlar om en tjej (Go Mi Nyu) som blir övertalad att klä ut sig till sin tvillingbror (Go Mi Nam) och ta hans plats som pop-stjärna i ett band kallat A.N.JELL, medan han återhämtar sig efter en kosmetisk operation. Att klä sig som man och bo tillsammans med tre sjukt snygga killar för med sig sina problem. Speciellt om man måste hålla det hemligt så man inte hamnar på framsidan av varje skvallertidning i världen. Än värre skulle det vara om man blir förälskad...


Romantik och drama och massa musik, vad mer kan man önska? Jag är också väldigt glad för att karaktärerna fått så bra och verkliga känslor. Tjejen som spelar Go Mi Nyu/Go Mi Nam har verkligen lyckats ge karaktärerna olika personligheter, även om man nu bara ser den "riktiga" Go Mi Nam i några sekunder. Dessa sekunder var oerhört viktiga för mig och jag gillade verkligen dem (doki-doki-moment för mig även om jag nu vet att det egentligen är en kvinna).
Något annat som gör att jag gillar Go Mu Nyu är att hon påminner om en vän till mig <3

För de andra karaktärerns, så har man självfallet de vanligaste schablonerna. Den lite avvisande men innerst inne sårade och vackra killen, Hwang Tae Kyung (spelas av Jang Geun Suk, bakom på bilden), den lugne och sammansatta Kang Shin Woo (spelad av Jung Yong Hwa, vänster på bilden) och den söta bishounen Jeremy (Lee Hong Ki, höger i bild) som bara älskar sötsaker.

Hwang Tae Kyung, som förövrigt oftast är snyggare än på den bilden, har ett komplicerat förhållande till sin mor som också har varit en av Sydkoreas tidigare störta sångerskor. Deras släktskap har alltid hållits hemligt och anledningen varför är invävd i hela handligen av serien. Den sorg han bär på efter att sedan han varit liten fått höra att hans mor inte var intresserad av honom har gjort honom till en rätt elak människa, eller man kanske snarare ska säga tillbakadragen och avvisande?? Av någon anledning dras Go Mi Nyu till honom ändå, kanske beror det på att de gånger han visar sina mjukare, snällare sidor, så är de desto mer uppriktiga?

Shin Woo är stödkaraktären som rätt tidigt får reda på Go Mi Nyu's hemlighet. Men han väljer samtidigt att hålla vetskapen hemlig för att det roar honom. Med tiden utvecklar han känslor för Go Mi Nyu och detta är ett perfekt upplägg för ett triangeldrama. En sak som jag verkligen gillar med Shin Woo är på vilket sätt han alltid ställer upp för Mi Nyu redan innan sanningen är ute. Han är hennes vän även när han själv är djupt sårad.

Jeremy är den söta, utåtriktade, glada och lite tröga i gänget. Han inser inte att Mi Nam egentligen är kvinna, trots det blir han ändå påverkad av henne och han blir... ja, förvirrad? xD Det jag verkligen gillar med den här karaktären är att de lagt till ett djup som den här sortens karaktärer inte brukar ha. De brukar bara vara där för att vara söta och få fansen att gå "kya-kyaa", men en sak som förklaras i serien är att Jeremy kan vara allvarlig och sårad på ett sätt som man sällan ser. Han har en lösning på problemet också. Han åker buss!
Ja, ni läste rätt. Han har hittat en buss som oftast är tom. Den går en strecka runt i stan som tar en timme. Under den timmen på bussen kan han vara ledsen, känslig och djup. Där släpper han lös alla de känslorna. När timmen har gått och han kliver av bussen så återgår han till att vara den vanliga Jeremy. Det är hans sätt att ventilera. En av mina favoritscener utspelar sig faktiskt på bussen, även om inte Jeremy är min favoritkaraktär i serien.

Som ni ser så har serien mycket att dramatisera kring, och jag utlovar ögonblick som får folk att skratta och gråta. OCh den ger hopp. Behöver man verkligen så mycket mer än så från en serie?

Slutligen kan jag säga att det är en serie som verkligen påminner mig om Hana Yori Dango. Inte till handligen men till kännslan. Typerna av karaktärer är rätt snarlika och musiken spelar stor roll till hur känslan i serien är. Dessutom har jag blivit intresserad i Jang Geun Suk (han som spelar Hwang Tae Kyung) på samma vis som jag bleiv kär i Matsumoto Jun i HYD <3 Tror jag ska leta upp någon annan serie han spelar med i ^____^ Och jag ska självfallet leta reda på seriens OST!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0