Roswell

Åh! denna mysiga serie!! Jag kommer ihåg när den gick på tv, sent på kvällarna. Jag var mycket yngre då, måste ha varit närmare tio år sedan, men jag gillade den då och jag gillar den nu.

Roswell handlar om ett gäng ungdomar i Roswell (no shit Sherlock!) där några faktiskt inte är vanliga ungdomar. Tre utav dem, Max, Isabel och Michael, är utomjordingar som kom till jorden i den legendariska  krachen 1947. De har alltid fått dölja sina förmågor för att smälta in i staden och samhället. Men det är inte alltid lätt att dölja och det är kring detta som serien handlar om. Att dölja sin riktiga identitet men samtidigt hjälpa sin omgivning. Med tiden får de några utvalda bundsförvanter, vanliga människor som för en eller annan anledning väljer att hjälpa dem.


Det blev sammanlagt 3 säsonger innan serien lades ner. serien har lite likheter med Smalville även om det är mindre inriktad på att rädda världen och mer inriktad på de lite mindre bekymmren, så som kärlek, familj och skola. Vill man läsa mer om serien rekomenderar jag IMDb. Där fick jag bland annat veta att Heath Ledger gjort en audition för rollen som Max i serien (som han inte fick). Man kan  också läsa om vilka kopplingar serien har till Star Trek och Buffy (få nu inte för er något mer än vad det är!).


 


Kommentarer
Postat av: Jossan

Älskar'n! Vi hade till o med en varsin kille av dom när vi va små, minns du? ;)

2010-09-28 @ 19:41:24
URL: http://smoothieking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0