Boku Dake no Madonna

I serien Boku Dake no Madonna möter man Kyoichi vars högsta dröm är att flytta hemifrån och få någon form av privatliv. Hans dröm blir till verklighet när han börjar sina universitetsstudier som arkitekt. Men det blir inte som han trott, de grannar han har i byggnaden han bor i, lägger sig alltid i allt han gör. Inte blir det bättre när han en kväll kommer hem och upptäcker en tjej som brytit sig in i hans rum och somnat i hans säng. Vad gör man åt sådant?

När jag såg den här serien blev jag ömsom lycklig och ömsom förtvivlad. Att killen är så machochistisk så det skriker om det får mig ibland önska att jag kunna slå till honom. Samtidigt är han ofta så söt att man smälter lite. Kvinnorna i serien är lite lika de, ibland elaka och ibland för mycket av en pushover.

Boku Dake no Madonna har sina egenheter men det är inte en dålig serie. Man kan lätt ta sig igenom den och faktiskt ha roligt under tiden. Det kanske inte är en av tidernas största serier men helt enkelt sevärd. Och vissa scener fastnar i minnet ^_^


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0