Nov. 10, 2010

Det känns som om jag slösar bort min tid. Jag är trött på det här nu! Jag vill vara glad och göra något meningsfullt. Inte sitta hemma vid datorn hela dagarna bara för att det absolut inte finns något för mig att göra. att bara vänta på att resten av familjen ska komma hem så jag kan ha aktiva samtal med dem i kanske fem minuter plus den tiden vi äter, innan det är dags att gå och lägga sig igen känns inte som ett riktigt liv. Mitt i natten ligger jag bara och frågar mig själv: Vad fan gör jag här egentligen?

Inte för att jag inte älskar familjen, men jag känner mig överflödig. De där +5 minuterna skulle de klara sig utan.
Jag vill härifrån. NU! och jag är arg på mig själv att jag inte sökte fler jobb när jag var i Katrineholm sist. Och jag är arg på mig själv för att jag imorgon har ett möte på arbetsförmedlingen som jag inte ser fram emot. Men mest av allt är jag arg på att det inte finns så himla mycket jag kan göra åt saken. Jag är i systemet och det är såhär det är. Inte bryr sig väll någon om att mitt liv hamnar efter? Att det inte går att hålla igång en relation med 15-20 minuters telefonsamtal 1-2 gånger per vecka spelar ingen roll, jag får inte fortare jobb för det. Och att jag vill hamna i Katrineholm bara för att kunna rätta till det spelar heller ingen roll. Inte så länge jag är utan erfarenheter och stark utbildning.

och sen går folk och klagar på att de inte får träffa sin pojk/flickvän på två dagar, eller att de inte har någon alls. Ibland önskar jag bara lite att jag var  ensam. inte för att jag inte älskar min pojkvän, att jag inte är lycklig med honom och vill vara med honom. Men om vi inte träffas hade jag inte haft samma press på mig nu.

Det är bara en stor härva av alltihop och mitt i sitter jag. Ingen förstår riktigt hur jag känner och ingen verkar ha tillräckligt mycket tid för att försöka. Jag skulle verkligen behöva lite uppmuntran nu, och något som faktiskt bevisar att jag tog rätt beslut när jag slutade plugga och att det är påväg åt rätt håll. För jag börjar bli så sjukt less på att slösa bort min tid på det här sättet. Jag är så trött...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0